Na czym polega podwójne uwierzytelnienie SCA?

10/08/2021
Udostępnij:

Klient, po przejściu do swojego banku, daje systemom Blue Media dostęp do swoich SCA (skrót od Strong Customer Authentication) to sposób uwierzytelnienia klienta poprzez logowanie.

Klient, po przejściu do swojego banku, daje systemom Blue Media dostęp do swoich rachunków lub realizuje przelew weryfikacyjny. W przypadku komponentu AIS i skanowaniu historii starszej niż 90 dni, klient może być przekierowany do domeny Blue Media i stamtąd z powrotem do banku w celu ponownego uwierzytelnienia poprzez logowanie (SCA – Strong Customer Authentication). Następnie klient jest przekierowywany z powrotem do Twojego serwisy (z chwilowym "przeskokiem" przez domenę Blue Media).

Niektóre banki wymagają podwójnego uwierzytelnienia w celu zapewnienia jak najwyższego bezpieczeństwa usługi.

Przebieg standardowej weryfikacji:

  1. Klient wyraża zgodę na przeprowadzenie weryfikacji z użyciem bankowości internetowej (AIS) – będąc w Twoim serwisie lub w serwisie Blue Media.
  2. Klient zostaje przekierowany na stronę logowania, gdzie loguje się do swojej bankowości internetowej.
  3. Klient autoryzuje zgodę na weryfikację kodem SMS lub w aplikacji mobilnej.
  4. Klient wraca na Twoją stronę, a Blue Media otrzymuje dane z weryfikacji.

Przebieg weryfikacji z podwójnym uwierzytelnieniem:

  1. Klient wyraża zgodę na przeprowadzenie weryfikacji z użyciem bankowości internetowej (AIS) – będąc w Twoim serwisie lub w serwisie Blue Media.
  2. Klient zostaje przekierowany na stronę logowania, gdzie loguje się do swojej bankowości internetowej.
  3. Klient autoryzuje zgodę na weryfikację kodem SMS lub w aplikacji mobilnej.
  4. Następuje wylogowanie klienta z bankowości internetowej i przekierowanie na stronę Blue Media, skąd ponownie trafia na stronę logowania do banku, gdzie musi się drugi raz zalogować.
  5. Klient autoryzuje dalszą część weryfikacji AIS kodem SMS lub w aplikacji mobilnej.
  6. Klient wraca na Twoją stronę, a Blue Media otrzymuje dane z weryfikacji.