Wdrożenie krok po kroku

Bramka płatności Blue Media umożliwi Ci sprawne i bezpieczne przyjmowanie płatności online w Twoim sklepie internetowym lub serwisie www. Poniżej znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do sprawnej aktywacji płatności online.

Przygotowanie do wdrożenia

Zawartość e-sklepu

Zacznij od uzupełnienia niezbędnych danych w Twoim sklepie internetowym. Dodaj:

Ważne: wszystkie informacje powinny być podane w języku polskim, a jeżeli prowadzisz również sprzedaż zagraniczną - dodaj odpowiednie tłumaczenia.

Pamiętaj, że sklep nie musi być widoczny dla klientów, ale musi być dostępny dla zespołu Blue Media. Jeżeli Twój sklep jest zabezpieczony hasłem - poprosimy Cię o nie w mailu, który wyślemy Ci po zakończonym procesie weryfikacyjnym.

Potwierdzenie dokonania zakupu dla klienta

Jesteś zobowiązany do dostarczenia swojemu klientowi rachunku potwierdzającego dokonanie płatności. Dokument może być dostarczony pocztą tradycyjną lub elektroniczną - zadbaj o wdrożenie odpowiednich rozwiązań.

Na rachunku powinny się znaleźć następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby zlecającej płatność
  • data transakcji
  • kwota transakcji
  • waluta transakcji
  • nazwa Twojej firmy
  • adres internetowy Twojej firmy
  • informacje o sprzedanych produktach

Informacje dot. kart płatniczych

Jeżeli chcesz, żeby klienci Twojego sklepu mogli korzystać z płatności kartami, pamiętaj żeby:

  • dodać odpowiednie terminy dostaw w przypadku płatności kartą
  • umieścić informacje o możliwości płatności kartą w widocznym miejscu
  • wyświetlać w pełnych kolorach aktualne znaki firmowe Visa i MasterCard
  • umieścić w swoim serwisie krótką informację o Blue Media oraz o wskazanym przez nas podmiocie obsługującym autoryzację transakcji przy użyciu kart, w której znajdzie się adres internetowy bluemedia.pl oraz adres wskazanego podmiotu.
  • dodać w swoim serwisie Politykę prywatności

Więcej na ten temat znajdziesz w sekcji poświęconej Regulaminowi oraz w sekcji dotyczącej płatności kartą .

Wdrożenie bramki płatności

Stworzyliśmy bramkę płatności Blue Media kierując się jej wszechstronnością, bezpieczeństwem, szerokim zasięgiem i prostotą wdrożenia. Żeby osiągnąć ostatni z wymienionych celów systematycznie budowaliśmy sieć partnerów oferujących nasze płatności online.

Aktualnie wdrożenie bramki płatności może się odbyć na dwa sposoby:

za pośrednictwem konta w systemie (PayBM), kiedy korzystasz z wtyczek:

dzięki integracjom z systemami partnerów:

System PayBM

PayBM to nasz panel transakcyjny, w którym znajdują się wszystkie informacje o sklepie, który korzysta z naszych płatności online i zrealizowanych transakcjach. To tam znajdują się faktury, raporty dotyczące sprzedaży i inne potrzebne dane.

Jeśli chcesz uzyskać dostęp do systemu PayBM:

Zarejestruj się za pośrednictwem tego linka

Pamiętaj, żeby podać komplet prawdziwych danych (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail, NIP, adres sklepu internetowego, w którym chcesz podpiąć płatności online) oraz wybrać platformę sprzedażową, z której korzystasz (np. PrestaShop, WooCommerce, itd.) - będziemy ich później używać do komunikacji z Tobą.

Wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj swoje konto klikając w link, który znajdziesz w mailu.

Po kliknięciu w link trafisz na ekran umożliwiający dokończenie weryfikacji. Wprowadź kod SMS, który otrzymałeś od nas na podany przez siebie podczas rejestracji numer telefonu i kliknij 'ZATWIERDŹ'.

Zostaniesz przeniesiony na ekran umożliwiający ustawienie nowego hasła.

Hasło powinno składać się z przynajmniej 3 z 4 kategorii znaków:

  1. 1. minimum 8 znaków,
  2. 2. dużych i małych liter,
  3. 3. cyfr,
  4. 4. znaków specjalnych: !@#$%^.&*(){}[]:;,<>?+_-

Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.

Zalogujesz się tym samym do swojego testowego panelu w serwisie PayBM, który jest dostępny pod tym adresem.

Żeby przejść do trybu produkcyjnego i zacząć pobierać płatności w sklepie internetowym - kliknij niebieski przycisk u góry ekranu:

Po kliknięciu w przycisk trafisz na ekran, który umożliwi Ci uzupełnienie danych niezbędnych do przejścia na tryb produkcyjny. Po wyborze 'statusu prawnego' rozwinie się szczegółowa lista do uzupełnienia.

 

Wypełnij wszystkie pola podając poprawne i prawdziwe dane - tylko w ten sposób będziesz mógł aktywować płatności online. Przeczytaj i zaakceptuj Oświadczenia, Regulamin świadczenia usługi oraz Politykę prywatności. Po przesłaniu formularza zobaczysz taki komunikat.

Ponownie wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj swoje konto klikając w link, który znajdziesz w mailu.

Podobnie jak w przypadku aktywacji konta testowego, teraz również trafisz na ekran umożliwiający dokończenie weryfikacji. Wprowadź nowy kod SMS, który otrzymałeś od nas na podany przez Ciebie numer telefonu i kliknij 'ZATWIERDŹ'.

Zostaniesz wówczas przeniesiony na ekran umożliwiający ustawienie nowego hasła do konta produkcyjnego.

Hasło powinno składać się z przynajmniej 3 z 4 kategorii znaków:

  1. 1. minimum 8 znaków,
  2. 2. dużych i małych liter,
  3. 3. cyfr,
  4. 4. znaków specjalnych: !@#$%^.&*(){}[]:;,<>?+_-

Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.

Zalogujesz się tym samym do produkcyjnej wersji panelu w serwisie PayBM, który jest dostępny pod adresem.

Ostatnim krokiem, jakie musisz wykonać żeby aktywować płatności online jest ostateczna weryfikacja Twojego serwisu. Kliknij zielony przycisk a rozpocznie się proces umożliwiający zlecenie przelewu weryfikacyjnego. Szczegóły zostały omówione w dziale Weryfikacja.

Weryfikacja

Weryfikacja jest stałym elementem procesu aktywacji płatności online Blue Media, bez względu na to, czy dokonujesz wdrożenia płatności za pośrednictwem serwisu PayBM (korzystasz z wtyczki) czy w systemie zintegrowanego partnera.

Żeby dokonać weryfikacji należy zlecić przelew weryfikacyjny, korzystając z wybranej przez siebie metody.

weryfikacja

Koszt przelewu weryfikacyjnego zależy m.in. od statusu Twojej działalności oraz od tego czy korzystasz z wtyczki lub usług integratora. Może on wynieść od 1 do max. 99 PLN, może być zwrotny lub nie.

O czym należy pamiętać zlecając przelew weryfikacyjny?

Zleć przelew z rachunku bankowego podanego podczas rejestracji.

Jeżeli wśród dostępnych metod płatności nie widzisz swojego banku - wybierz opcję "Mam konto w innym banku'. Wówczas system automatycznie wygeneruje dane potrzebne do przelewu weryfikacyjnego i prześle je na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Zobaczysz je również w oknie przeglądarki, skąd możesz je skopiować do schowka (↓). Pamiętaj, żeby nie zmieniać żadnych danych.

Wybierz opcję 'Mam konto w innym banku' również wtedy, gdy chcesz zlecić przelew z konta firmowego. W przeciwnym razie (np. po wyborze 'Płacę z ING') bramka płatności przekieruje Cię do ekranu logowania do bankowości internetowej dla klientów indywidualnych a nie biznesowych.

Ważne: Zanim zlecisz przelew weryfikacyjny, upewnij się, że Twój sklep internetowy jest odpowiednio przygotowany. Tutaj znajdziesz listę rzeczy, o których należy pamiętać.

Jak długo trwa weryfikacja?

Na przeprowadzenie weryfikacji potrzebujemy zazwyczaj do 24 godzin od zaksięgowania płatności.

Po przejściu weryfikacji wyślemy Ci wiadomość na adres e-mail przypisany do konta sklepu (podany przez Ciebie podczas rejestracji), w której poinformujemy Cię o uruchomieniu usługi płatności.