Instrukcja instalacji oraz obsługi wtyczki „BluePayment” dla platformy OpenCart

Podstawowe informacje

BluePayment to moduł płatności umożliwiający realizację transakcji bezgotówkowych w sklepie opartym na platformie OpenCart. Jeżeli jeszcze nie masz wtyczki, możesz ją pobrać tutaj.

Główne funkcje

Do najważniejszych funkcji modułu zalicza się:

  • realizację płatności online poprzez odpowiednie zbudowanie startu transakcji
  • obsługę powiadomień o statusie transakcji (notyfikacje XML)
  • obsługę zakupów bez rejestracji w serwisie
  • obsługę dwóch trybów działania – testowego i produkcyjnego (dla każdego z nich wymagane są osobne dane kont, po które zwróć się do nas)
  • przekierowanie na paywall/bramkę Blue media, gdzie są dostępne wszystkie formy płatności

Wymagania systemowe

  • OpenCart 3 lub wyższa
  • Wersja PHP 7.1 lub wyższa

Opis zmian

Wersja 1.0.0

  • Pierwsza wersja dokumentu

Instalacja modułu

Możesz zainstalować moduł płatności jedną z dwóch metod – automatycznie lub manualnie.

Instalacja manualna

  1. Przejdź do zakładki Extensions ➝ Installer
  2. Za pomocą formularza załaduj plik z modułem, a następnie wyślij formularz.
  3. Przejdź do punktu Aktywacja modułu

Instalacja automatyczna

  1. Przejdź do zakładki Extensions ➝ Marketplace
  2. Za pomocą wyszukiwarki wyszukaj wtyczkę Blue Media płatności online
  3. W zakładce Download kliknij przycisk Install
  4. Przejdź do punktu Aktywacja modułu

Aktywacja

  1. Przejdź do zakładki Extensions > Extensions
  2. Z listy rozwijanej wybierz Payments
  3. Wyszukaj moduł BM płatności online, zainstaluj ją, a następnie przejdź do konfiguracji modułu.

Widok modułu w zakładce Rozszerzenia

Widok modułu w zakładce "Rozszerzenia"

Konfiguracja modułu

Konfiguracja podstawowych pól wtyczki

  1. W sekcji Włącz/Wyłącz decydujesz czy kanał płatności będzie widoczny podczas składania zamówienia.

  2. Użyj środowiska testowego – wybierając opcję TAK, sprawisz, że wszystkie płatności będą przekierowywane na testową bramkę płatniczą, która znajduje się pod adresem https://oplacasie-accept.bm.pl. Jeżeli tego nie zrobisz, automatycznie zostanie ustawiona produkcyjna wersja bramki płatniczej, a wszystkie płatności zostaną przekierowane na adres https://oplacasie.bm.pl.

Jeżeli wybierzesz środowisko testowe, moduł nie będzie przetwarzał żadnych faktycznych płatności.

  1. Status oczekiwania na płatność – wybrany status zostanie ustawiony dla nowego zamówienia.

  2. Status prawidłowej płatności – wybrany status zostanie ustawiony dla zamówienia, które zostało prawidłowo opłacone.

  3. Status nieprawidłowej płatności – wybrany status zostanie ustawiony dla zamówienia, które nie zostało prawidłowo opłacone.

  4. Po uzupełnieniu wszystkich pól – wciśnij: Zapisz zmiany i gotowe.

Widok konfiguracji modułu

Widok konfiguracji modułu

Konfiguracja sekcji Ustawienia walut

Żeby wyświetlić waluty – zdefiniuj je w zakładce System ➝ Localisation ➝ Currencies

Pola wspólne dla wszystkich walut:

  1. Identyfikator serwisu partnera – ma wartość liczbową i jest unikalny dla każdego sklepu (otrzymasz go od Blue Media).

  2. Klucz współdzielony – unikalny klucz przypisany do danego sklepu (otrzymasz go od Blue Media).

Przykładowy wygląd ustawień  poszczególnych walut

Przykładowy wygląd ustawień poszczególnych walut

Konfiguracja adresów URL

Upewnij się, że w panelach administracyjnych BlueMedia https://oplacasie.bm.pl oraz https://oplacasie-accept.bm.pl poniższe pola zawierają poprawne adresy sklepu.

  • Konfiguracja adresu powrotu po płatności

https://domena-sklepu.pl/index.php?route=extension/payment/ bluepayment/paymentReturn

  • Konfiguracja adresu, na który jest wysyłany ITN

https://domena-sklepu.pl/index.php?route=extension/payment/ bluepayment/processItn Strona PAGE \* MERGEFORMAT 1 z NUMPAGES \* MERGEFORMAT 6

Logi

  1. Przejdź do zakładki Konfiguracja modułu > Logi.

  2. Użyj rozwijanej listy, a znajdziesz tam pliki z podziałem na dni, tworzone według wzoru bluepayment-YYYY-MM-DD.log

Pliki te zawierają logi błędów, które mogą wystąpić podczas procesu płatności. W plikach dostępne są również informacje dotyczące każdej wykonanej płatności za pomocą wtyczki BlueMedia.

Dane te mogą się okazać przydatne przy zgłaszaniu problemów z działaniem wtyczki.

Zakładka z logami - przykładowy widok

Zakładka z logami - przykładowy widok