Instrukcja modułu BluePayment dla platformy WooCommerce

Podstawowe informacje

BluePayment to moduł płatności umożliwiający realizację transakcji bezgotówkowych w sklepie opartym na platformie WordPress (WooCommerce). Jeżeli jeszcze nie masz wtyczki, możesz ją pobrać tutaj.

Główne funkcje

Do najważniejszych funkcji modułu zalicza się:

  • realizację płatności online poprzez odpowiednie zbudowanie startu transakcji
  • obsługę powiadomień o statusie transakcji (notyfikacje XML)
  • obsługę wielu sklepów jednocześnie z użyciem jednego modułu
  • obsługę zakupów bez rejestracji w serwisie
  • obsługę dwóch trybów działania – testowego i produkcyjnego (dla każdego z nich wymagane są osobne dane kont, po które zwróć się do nas)
  • obsługę popularnych metod płatności, w tym Google Pay, Pay Smartney (płatności odroczone – które pozwalają Twoim klientom płacić za zakupy w wygodny sposób
  • możliwość korzystania z BLIKA na dwa sposoby (z przekierowaniem na stronę eblik.pl lub jako BLIK 0 – z wpisaniem kodu na stronie sklepu)
  • wybór banku po stronie sklepu i bezpośrednie przekierowanie do płatności w wybranym banku

Wymagania

  • WordPress – przetestowane na wersjach od 4.4 do 5.6.2
  • Wtyczka WooCommerce – przetestowano na wersjach od 2.1 do 5.0
  • Wersja PHP zgodna z wymaganiami względem danej wersji systemu WordPress/Commerce

Instalacja modułu

  1. Pobierz wtyczkę.
  2. Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego w serwisie WordPress – używając loginu i hasła.
  3. W menu po lewej stronie wybierz Wtyczki ➝ Dodaj nową.
  4. Zainstaluj wtyczkę wybierając jedną z poniższych metod.

Instalacja manualna

  1. Kliknij Wyślij wtyczkę na serwer.
  2. Wybierz plik z wtyczką z rozszerzeniem .zip
  3. Kliknij Zainstaluj teraz, żeby wgrać wtyczkę do systemu.

Instalacja automatyczna

  1. Użyj wyszukiwarki, żeby odnaleźć wtyczkę Blue Media płatności online.
  2. Kliknij Zainstaluj teraz.
  3. Zostaniesz przekierowany na stronę z listą zainstalowanych wtyczek.

Po zakończonej instalacji – aktywuj wtyczkę i kliknij Konfiguracja, żeby przejść do panelu konfiguracyjnego wtyczki.

Widok zainstalowanej wtyczki w menadżerze wtyczek

Widok zainstalowanej wtyczki w menadżerze wtyczek

Konfiguracja

  1. Przejdź do zakładki WooCommerce ➝ Ustawienia ➝ Płatności.
  2. Wybierz System płatności Blue Media, żeby przejść do konfiguracji.

Konfiguracja podstawowych pól wtyczki

  1. Przy nazwie System płatności Blue Media ustaw Włącz, dzięki temu Twoi klienci będą mogli już korzystać z płatności internetowych.
  2. W polu Tytuł wpisz nazwę płatności, czyli np.: Płatności Blue Media.
  3. W polu Opis dodaj opis używanej bramki płatności, czyli System płatności Blue Media – Twoi klienci będą widzieć tę nazwę składając zamówienie i wybierając metodę płatności.
  4. W polu Domena Systemu płatności Blue Media uzupełni testowy lub produkcyjny adres URL bramki płatniczej:
    • testowy: pay-accept.bm.pl
    • produkcyjny pay.bm.pl

W momencie, gdy skończysz już sprawdzać, czy wszystko działa prawidłowo – zmień tryb na produkcyjny, wówczas płatności na Twojej stronie będą w 100% aktywne.

  1. Kolejne pola, czyli: Adres do powiadomień (ITN URL) oraz Adres powrotny (Back URL) mają wartość do podglądu – nie masz możliwości wprowadzania zmian. Obydwa adresy musisz przekazać do Blue Media.
  2. Pole Status oczekiwania na płatność określa sposób rezerwacji towaru.
  3. Po uzupełnieniu wszystkich pól – wciśnij: Zapisz zmiany i gotowe.

Konfiguracja sekcji Ustawienia walut

Wtyczka umożliwia konfigurację sklepu dla walut: PLN, EURO, USD, GBP.

Pola wspólne dla wszystkich walut:

  1. Service ID – ma wartość liczbową i jest unikalny dla każdego sklepu (otrzymasz go od Blue Media).
  2. Klucz współdzielony – unikalny klucz przypisany do danego sklepu (otrzymasz go od Blue Media).
  3. Metoda szyfrowania hash – określa funkcję skrótu, która jest używana do szyfrowania przesyłanych danych. Domyślną funkcją jest SHA256. Funkcja ta jest ustalana na etapie konfiguracji sklepu w systemie płatności BlueMedia.
  4. Płatności w tle:
    • ustawiając wartość Tak sprawisz, że klient nie zostaje przekierowany na stronę płatności Blue Media, tylko pozostanie na stronie sklepu, gdzie wyświetlane są dostępne kanały płatności;
    • ustawiając wartość Nie aktywujesz przekierowanie na stronę płatności Blue Media;
    • przy włączonych Płatnościach w tle użyj przycisku Pobierz/Aktualizuj kanały – żeby pobrać dostępne dla sklepu kanałów płatność;
    • możesz również skorzystać z opcji własnego sortowania kanałów płatności – ich kolejność zostanie uwzględniona na stronie zamówienia.

Przykładowy widok kanałów płatności z włączonym sortowaniem

Przykładowy widok kanałów płatności z włączonym sortowaniem

Pola dostępne wyłącznie dla waluty PLN:

  1. Płatność BLIK PBL – płatność wyświetlana jako osobna pozycja na stronie sklepu, z przekierowaniem do procesora BLIK;
  2. Płatność BLIK 0 – płatność wyświetlana jako osobna pozycja na stronie sklepu. Jej wybór spowoduje wyświetlenie się pola tekstowego, do którego należy wprowadzić kod BLIK;
  3. Płatność kartą – płatność wyświetlana jako osobna pozycja na stronie sklepu. Jej wybór spowoduje przekierowanie do serwisu Blue Media, w którym należy podać dane wymagane do płatności kartą.
  4. Płatność ratalna – płatność wyświetlana jako osobna pozycja na stronie sklepu

Przykładowy widok wyboru płatności przy zamówieniu

Przykładowy widok wyboru płatności przy zamówieniu

Konfiguracja adresów URL

Upewnij się, że w panelach administracyjnych Blue Media https://oplacasie.bm.pl oraz https://oplacasie-accept.bm.pl poniższe pola zawierają poprawne adresy sklepu.

● Konfiguracja adresu powrotu do płatności https://domena-sklepu.pl/?wc-api=wc_payment_gateway_bluemedia&thank_you_page=1

● Konfiguracja adresu, na który jest wysyłany ITN https://domena-sklepu.pl/?wc-api=wc_payment_gateway_bluemedia

Logi

  1. Przejdź do zakładki WooCommerce ➝ Status ➝ Logi.

  2. Rozwiń listę w prawym górnym rogu witryny, a znajdziesz tam pliki w formacie bluemedia_payment_gateway-YYYY-MM-DD-hash.log

Pliki te zawierają logi błędów, które mogą wystąpić podczas procesu płatności. W plikach dostępne są również informacje dotyczące każdej wykonanej płatności za pomocą wtyczki BlueMedia.

Dane te mogą się okazać przydatne przy zgłaszaniu problemów z działaniem wtyczki.