Regulamin jest konieczny, żeby móc przyjmować płatności online w sklepie internetowym.
Skorzystaj z opracowanych przez nas wytycznych i stwórz regulamin, który będzie spełniał wszystkie wymagania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną każdy świadczący usługi drogą elektroniczną musi posiadać regulamin i udostępniać go każdorazowo przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług.
Pełna treść artykułu:
Pełną treść ustawy możesz sprawdzić w Internetowym Systemie Aktów Prawnych – pod tym linkiem.
Wskazówka!
Jeżeli potrzebujesz regulaminu, który będzie spełniał wszystkie niezbędne warunki, możesz skorzystać ze specjalnie przygotowanej oferty zawierającej 10% rabatu. Szczegóły znajdziesz tutaj.
Cytat!
"Dostępne formy płatności:
Karty płatnicze:
*Visa
*Visa Electron
*Mastercard
*Mastercard Electronic
*Maestro"
wraz z informacją:
Cytat!
„Podmiotem świadczącycm obsługę płatności online jest Autopay S.A.”
Informacje na temat czasu realizacji zamówienia w przypadku płatności kartą. Przykładowe zapisy:
Cytat!
„W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego”
albo
Cytat!
„Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztam”
Opis wymagań technicznych, jakie musi spełnić klient, żeby móc skorzystać z oferty sklepu.
Jeżeli świadczysz również inne usługi poza sprzedażą internetową, w regulaminie powinny się pojawić również zapisy dotyczące tych usług. Mogą one dotyczyć np.:
Informacje dla klientów o przetwarzanych danych osobowych (jakie dane i w jakim celu są przetwarzane). Przykładowy zapis:
Cytat!
Informacje o polityce prywatności.
Polityka prywatności może być opisana w osobnej zakładce lub stanowić część regulaminu serwisu. To właśnie w Polityce prywatności możesz zawrzeć (opisane w pkt. 12) informacje o tym jakiego rodzaju dane przetwarzasz i zamierzasz przetwarzać.
Informacja!!
Od 1 stycznia 2021 r., zaczęły obowiązywać nowe przepisy w zakresie prawa konsumenckiego. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które dokonają zakupu w sklepie internetowym lub w sklepie stacjonarnym, mimo, że wezmą fakturę, będą w niektórych przypadkach miały uprawnienia takie jak konsument. Dotyczy to przede wszystkim zwrotów i reklamacji. Sprzedawcy będą musieli spełnić dodatkowo szereg obowiązków informacyjnych w stosunku do jednoosobowych działalności gospodarczych.
Zmiany dotyczą sprzedaży internetowej, stacjonarnej, zamówień składanych telefonicznie lub mailowo.
Zgodnie z art 2. ust. 4 ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – "świadczenie usług" to wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.