BluePayment to moduł płatności umożliwiający realizację transakcji bezgotówkowych w sklepie opartym na platformie PrestaShop 1.7.
Główne funkcje
Do najważniejszych funkcji modułu zalicza się:
- realizację płatności online poprzez odpowiednie zbudowanie startu transakcji
- obsługę powiadomień o statusie transakcji (notyfikacje XML)
- obsługę wielu sklepów jednocześnie z użyciem jednego modułu
- obsługę zakupów bez rejestracji w serwisie
- obsługę dwóch trybów działania – testowego i produkcyjnego (dla każdego z nich wymagane są osobne dane kont, po które zwróć się do nas)
- wybór banku po stronie sklepu i bezpośrednie przekierowanie do płatności w wybranym banku
- rozszerzoną analitykę danych, dzięki połączeniu z Google Analytics i dodaniu identyfikatora śledzenia
Wymagania
- Wersja PrestaShop: 1.7
- Wersja PHP zgodna z wymaganiami względem danej wersji sklepu
Aktywacja płatności w panelu administracyjnym PrestaShop
Dzięki integracji Płatności Online Blue Media i platformy PrestaShop – możesz aktywować naszą usługę bezpośrednio w swoim panelu administracyjnym lub pobrać i zainstalować ją samodzielnie.
Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego w PrestaShop.
- Kliknij Moduły > Płatności i wpisz w wyszukiwarkę "Blue Media"
- Po wyszukaniu modułu płatności, kliknij Włącz
- Żeby zakończyć aktywację usługi i móc przejść do Konfiguracji – zarejestruj się w systemie Blue Media (PayBM) i przejdź proces weryfikacyjny.
Po pozytywnej weryfikacji przez Blue Media, płatności online zostaną aktywowane w panelu PrestaShop i będziesz mógł je skonfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.
Instalacja wtyczki
-
Pobierz najnowszą wersję wtyczki klikając tutaj.
-
Wejdź na http(s)://domena_sklepu.pl/nazwa_katalogu_administratora i zaloguj się do swojego konta administratora używając loginu i hasła.

- Po zalogowaniu się przejdź do zakładki Moduły > Moduły i usługi i:
- kliknij Dodaj nowy moduł (widoczny w prawym górnym rogu), by wgrać paczkę plików, którą pobrałeś w poprzednim kroku;

(Po kliknięciu przycisku pojawi się okno umożliwiające wybór pliku z komputera.)
Gdy instalacje się zakończy, system przeniesie cię automatycznie do Konfiguracji modułu.

Konfiguracja
Konfiguracja sklepu
- Zaloguj się za pomocą konta administratora na adres:
http(s)://domena_sklepu.pl/nazwa_katalogu_administratora

- Przejdź do zakładki Preferencje ➝ Ruch, znajdź Przyjazny adres URL i włącz klikając Tak.

Konfiguracja modułu
-
Przejdź do zakładki Moduły ➝ Moduły i usługi i wybierz z listy modułów kategorię: Płatności, bramki, operatorzy (lub wyszukaj moduł za pomocą wyszukiwarki).
-
Wybierz Konfiguruj Płatności online BM i uzupełnij wszystkie dane (otrzymasz je od nas). Jeżeli przycisk Konfiguruj nie jest widoczny – należy ponownie zainstalować moduł.
-
Żeby uzyskać od nas Identyfikator serwisu partnera oraz Klucz współdzielony – prześlij do nas adresy do komunikacji między sklepem a bramką płatniczą:
- http(s)://domena_sklepu.pl/module/bluepayment/back
- http(s)://domena_sklepu.pl/module/bluepayment/status

Opis pól:
- Tryb testowy – zmiana trybu pracy bramki na testowy umożliwia weryfikację działania modułu bez konieczności rzeczywistego opłacania zamówienie (w trybie testowym nie pobierane są żadne opłaty za zamówienie).
- Pokazuj kanały płatności w sklepie – po wybraniu płatności za pomocą Blue Media prezentowane są możliwe kanały płatności (banki), dzięki czemu użytkownik może wybrać bank już na poziomie sklepu.
- Pokazuj logo kanałów płatności – przy nazwach banków wyświetlane są ich logotypy.
- Identyfikator serwisu partnera – składa się tylko z cyfr i jest inny dla każdego sklepu (uzyskasz go od Blue Media).
- Klucz współdzielony – służy do weryfikacji komunikacji z bramką płatności. Zawiera cyfry i małe litery. Nie należy go udostępniać publicznie (uzyskasz go od Blue Media).
- Status oczekiwania na płatność – status zamówienia w sklepie – ustawiany natychmiast po rozpoczęciu płatności.
- Status prawidłowej odpowiedzi – status zamówienia w sklepie – ustawiany po potwierdzeniu płatności.
- Status nieprawidłowej płatności – status ustawiany w przypadku niepowodzenia płatności lub gdy płatności nie została zrealizowana przez dłuży czas (czas ten ustalamy dla każdego sklepu indywidualnie).
- Nazwa metody płatności – umożliwia zmianę nazwy metody płatności, prosimy o pozostawienie w tym miejscu słów „Blue Media”.
- Dodatkowy opis przy nazwie metody płatności – wyświetlany przy nazwie płatności na stronach koszyka, pole możesz wykorzystać do wyjaśnienie zasady działania płatności z wykorzystaniem modułu Blue Media.
Po uzupełnieniu wszystkich pól – kliknij Zapisz.
Zarządzanie kanałami płatności
-
Zaloguj się za pomocą konta administratora na adres:
http(s)://domena_sklepu.pl/nazwa_katalogu_administratora
-
Przejdź do zakładki Moduły ➝ Menadżer modułów ➝ Płatności online BM ➝ Konfiguruj
-
Żeby pobrać kanały płatności, kliknij Odśwież – po pobraniu powinna się pojawić lista kanałów płatności dla wybranego trybu pracy (testowy/produkcyjny).
Jeżeli podczas pobierania pojawi się błąd – najprawdopodobniej podczas konfiguracji modułu zostały podane nieprawidłowe dane (Klucz współdzielony lub Identyfikator serwisu partnera)
💡 Panel umożliwia również dezaktywowanie/aktywowanie kanału płatności z poziomu sklepu.
Logi
W przypadku pojawienia się błędów podczas przetwarzania transakcji zapisywana jest odpowiednia informacja, która ma pomóc w szybszym odnalezieniu przyczyny problemu.
Żeby przejrzeć logi – przejdź do zakładki Zaawansowane > Logi i uzupełnij następujące filtry:
Zamówienia
W podglądzie zamówienia, w sekcji Zamówienie dodawane są wpisy związane z informacjami na temat przebiegu procesu transakcji.
Transakcje i faktury
Tworzone są automatycznie w zależności od ustawień statusów transakcji.
Powiadomienia mailowe
Powiadomienia o zmianie statusu płatności wysyłane są w zależności od konfiguracji danego statusu. Jeżeli chcesz, żeby powiadomienia były wysyłane – zaznacz opcję Wyślij email do klienta, kiedy zmieni się status zamówienia (wybrany musi być również odpowiedni szablon).
Wygląd kanałów płatności
- Metody płatności obsługiwane Blue Media są zgrupowane i zaprezentowane w
estetyczny, nowoczesny sposób:

- Wybór metody płatności typu przelew internetowy lub wirtualny portfel jest bardzo prosty, dzięki wdrożeniu wygodnego okienka:

- Metody płatności Google Pay oraz Apple Pay zostały zgrupowane w pozycji Wirtualny portfel:

- Wybraną metodę płatności możesz z łatwością zmienić. Nowy wygląd zapewnia również łatwy dostęp do niezbędnych informacji nt. przekierowań i regulaminów:

Analityka
Rozszerzyliśmy możliwości analityczne modułu, poprzez podłączenie dodatkowych zdarzeń w Google Analytics. Żeby z nich korzystać, należy dodać identyfikator śledzenia w widocznym poniżej polu.

Aktualizacja
- Żeby dokonać aktualizacji – Wystarczy kliknąć Upgrade.

- Następnie postępuj zgodnie z instrukcją opisaną w sekcji Instalacja wtyczki.
Odinstalowanie
Żeby odinstalować moduł – wybierz Odinstaluj.
