Instrukcja modułu BluePayment dla platformy PrestaShop 1.7

Wersja wtyczki: 2.8.3

Podstawowe informacje

BluePayment to moduł płatności umożliwiający realizację transakcji bezgotówkowych w sklepie opartym na platformie PrestaShop 1.7.

Główne funkcje

Do najważniejszych funkcji modułu zalicza się:

  • realizację płatności online poprzez odpowiednie zbudowanie startu transakcji
  • obsługę powiadomień o statusie transakcji (notyfikacje XML)
  • obsługę wielu sklepów jednocześnie z użyciem jednego modułu
  • obsługę zakupów bez rejestracji w serwisie
  • obsługę dwóch trybów działania – testowego i produkcyjnego (dla każdego z nich wymagane są osobne dane kont, po które zwróć się do nas)
  • wybór banku po stronie sklepu i bezpośrednie przekierowanie do płatności w wybranym banku
  • rozszerzoną analitykę danych, dzięki połączeniu z Google Analytics i dodaniu identyfikatora śledzenia

Wymagania

  • Wersja PrestaShop: 1.7
  • Wersja PHP zgodna z wymaganiami względem danej wersji sklepu

Aktywacja płatności w panelu administracyjnym PrestaShop

Dzięki integracji Płatności Online Blue Media i platformy PrestaShop – możesz aktywować naszą usługę bezpośrednio w swoim panelu administracyjnym lub pobrać i zainstalować ją samodzielnie.

Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Zaloguj się do swojego panelu administracyjnego w PrestaShop.
  2. Kliknij Moduły > Płatności i wpisz w wyszukiwarkę "Blue Media"
  3. Po wyszukaniu modułu płatności, kliknij Włącz
  4. Żeby zakończyć aktywację usługi i móc przejść do Konfiguracji – zarejestruj się w systemie Blue Media (PayBM) i przejdź proces weryfikacyjny.

Po pozytywnej weryfikacji przez Blue Media, płatności online zostaną aktywowane w panelu PrestaShop i będziesz mógł je skonfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.

Instalacja wtyczki

  1. Pobierz najnowszą wersję wtyczki z rozszerzeniem .zip klikając tutaj.

  2. Wejdź na http(s)://domena_sklepu.pl/nazwa_katalogu_administratora i zaloguj się do swojego konta administratora używając loginu i hasła.

Logowanie

  1. Po zalogowaniu się przejdź do zakładki Moduły > Moduły i usługi (lub Menedżer modułów – w zależności od wersji sklepu).
  • kliknij Dodaj nowy moduł (widoczny w prawym górnym rogu), by wgrać paczkę plików, którą pobrałeś w poprzednim kroku;

Dodaj nowy moduł

(Po kliknięciu przycisku pojawi się okno umożliwiające wybór pliku z komputera.)

  • kliknij Załaduj moduł

Gdy instalacja się zakończy, system przeniesie cię automatycznie do Konfiguracji modułu.

Konfiguracja

Konfiguracja sklepu

  1. Zaloguj się za pomocą konta administratora na adres: http(s)://domena_sklepu.pl/nazwa_katalogu_administratora

Logowanie

  1. Przejdź do zakładki Preferencje ➝ Ruch, znajdź Przyjazny adres URL i włącz klikając Tak.

Przyjazny adres URL

Konfiguracja modułu

  1. Przejdź do zakładki Moduły > Moduły i usługi (lub Menedżer modułów – w zależności od wersji sklepu) i wybierz z listy modułów kategorię: Płatność (lub wyszukaj moduł za pomocą wyszukiwarki).
  2. Kliknij przycisk Konfiguruj w bloku o nazwie Płatności Blue Media i uzupełnij wszystkie dane (otrzymasz je od nas). Jeżeli przycisk Konfiguruj nie jest widoczny – należy ponownie zainstalować moduł.
  3. Żeby uzyskać od nas Identyfikator serwisu partnera oraz Klucz współdzielony – prześlij do nas adresy do komunikacji między sklepem a bramką płatniczą:
  • http(s)://domena_sklepu.pl/module/bluepayment/back
  • http(s)://domena_sklepu.pl/module/bluepayment/status

Ustawienia

Zakładka uwierzytelnianie

  1. Tryb testowy – zmiana trybu pracy bramki na testowy umożliwia weryfikację działania modułu bez konieczności rzeczywistego opłacania zamówienie (w trybie testowym nie pobierane są żadne opłaty za zamówienie).
  2. Identyfikator serwisu – składa się tylko z cyfr i jest inny dla każdego sklepu (uzyskasz go od Blue Media).
  3. Klucz współdzielony – służy do weryfikacji komunikacji z bramką płatności. Zawiera cyfry i małe litery. Nie należy go udostępniać publicznie (uzyskasz go od Blue Media).

Jeśli masz więcej niż jedną walutę w sklepie, to pola Identyfikator i Klucz współdzielony będą powielone, żeby można było je przypisać do każdej z walut.

Zakładka płatności

  1. Pokazuj metody płatności w sklepie – gdy opcja jest włączona, klient zobaczy wszystkie dostępne metody płatności (np. BLIK, przelew internetowy, itp.) już na stronie sklepu. Dzięki temu łatwiej i szybciej wybierze tę dogodną dla siebie.
  2. Nazwa modułu płatności w sklepie – jak ma zostać nazwana płatność w której wybieramy bank, za pomocą którego płaci klient.
  3. Lista kanałów płatności – wyświetlona jest lista dostępnych bramek, pozwala na ustawianie kolejności banków metodą 'przeciągnij i upuść'.
  4. Ustawienia przekierowań płatności – pozwala na ustawienie czy płatność ma odbyć się bez opuszczania sklepu (ustawienie w pozycji włączony) lub z opuszczeniem sklepu do strony bramki płatności Blue Media (ustawienie w pozycji wyłączony).
  5. Statusy płatności:
  • Płatność rozpoczęta – status zamówienia w sklepie – ustawiany natychmiast po rozpoczęciu płatności.
  • Płatność zatwierdzona – status zamówienia w sklepie – ustawiany po potwierdzeniu płatności.
  • Płatność nieudana – status ustawiany w przypadku niepowodzenia płatności lub gdy płatności nie została zrealizowana przez dłuży czas (czas ten ustalamy dla każdego sklepu indywidualnie).

Zakładka analityka

Rozszerzyliśmy możliwości analityczne modułu, poprzez podłączenie dodatkowych zdarzeń w Google Analytics. Żeby z nich korzystać, należy dodać Identyfikator konta Google w widocznym poniżej polu.

Dzięki połączeniu możesz poznać dokładną ścieżkę zakupową klienta oraz sprawdzić jego zachowania na poszczególnych etapach procesu i na tej podstawie podjąć działania optymalizujące działanie sklepu.

Analityka

Logi

W przypadku pojawienia się błędów podczas przetwarzania transakcji zapisywana jest odpowiednia informacja, która ma pomóc w szybszym odnalezieniu przyczyny problemu.

Żeby przejrzeć logi – przejdź do zakładki Zaawansowane > Logi i uzupełnij następujące filtry:

  • Wiadomość BM

Zamówienia

W podglądzie zamówienia, w sekcji Zamówienie dodawane są wpisy związane z informacjami na temat przebiegu procesu transakcji.

Transakcje i faktury

Tworzone są automatycznie w zależności od ustawień statusów transakcji.

Powiadomienia mailowe

Powiadomienia o zmianie statusu płatności wysyłane są w zależności od konfiguracji danego statusu. Jeżeli chcesz, żeby powiadomienia były wysyłane – zaznacz opcję Wyślij email do klienta, kiedy zmieni się status zamówienia (wybrany musi być również odpowiedni szablon).

Wygląd kanałów płatności

  • Metody płatności obsługiwane Blue Media są zgrupowane i zaprezentowane w estetyczny, nowoczesny sposób:

Payment

  • Wybór metody płatności typu przelew internetowy lub wirtualny portfel jest bardzo prosty, dzięki wdrożeniu wygodnego okienka:

Payment

  • Metody płatności Google Pay oraz Apple Pay zostały zgrupowane w pozycji Wirtualny portfel:

Payment

  • Wybraną metodę płatności możesz z łatwością zmienić. Nowy wygląd zapewnia również łatwy dostęp do niezbędnych informacji nt. przekierowań i regulaminów:

Payment

Aktualizacja

  1. Żeby dokonać aktualizacji – Wystarczy kliknąć Upgrade.

Upgrade

  1. Następnie postępuj zgodnie z instrukcją opisaną w sekcji Instalacja wtyczki.

Odinstalowanie

Żeby odinstalować moduł – wybierz Odinstaluj.

Odinstaluj

Najczęściej zadawane pytania

Sprawdź jakie pytania dotyczące wtyczki PrestaShop 1.7 pojawiają się najczęściej

Pytania ogólne