Wdrożenie krok po kroku

 

Bramka płatności Blue Media umożliwi Ci sprawne i bezpieczne przyjmowanie płatności online w Twoim sklepie internetowym lub serwisie www. Poniżej znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do sprawnej aktywacji płatności online.

Jeśli chcesz uruchomić sklep, ale masz wątpliwości czy Twój asortyment nie zalicza się do produktów zakazanych – sprawdź tę listę i zyskaj pewność, że możesz prowadzić skuteczną sprzedaż online.

Jeżeli chcesz najpierw sprawdzić jak może przebiegać wdrożenie od strony technicznej – zapoznaj się z naszą dokumentacją.

Przygotowanie do wdrożenia

Zawartość e-sklepu

Zacznij od uzupełnienia niezbędnych danych w Twoim sklepie internetowym. Dodaj:

Ważne: wszystkie informacje powinny być podane w języku polskim, a jeżeli prowadzisz również sprzedaż zagraniczną - dodaj odpowiednie tłumaczenia.

Pamiętaj, że sklep nie musi być widoczny dla klientów, ale musi być dostępny dla zespołu Blue Media. Jeżeli Twój sklep jest zabezpieczony hasłem - poprosimy Cię o nie w mailu, który wyślemy Ci po zakończonym procesie weryfikacyjnym.

Potwierdzenie dokonania zakupu dla klienta

Jesteś zobowiązany do dostarczenia swojemu klientowi rachunku potwierdzającego dokonanie płatności. Dokument może być dostarczony pocztą tradycyjną lub elektroniczną - zadbaj o wdrożenie odpowiednich rozwiązań.

Na rachunku powinny się znaleźć następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby zlecającej płatność
  • data transakcji
  • kwota transakcji
  • waluta transakcji
  • nazwa Twojej firmy
  • adres internetowy Twojej firmy
  • informacje o sprzedanych produktach

Informacje dot. kart płatniczych

Jeżeli chcesz, żeby klienci Twojego sklepu mogli korzystać z płatności kartami, pamiętaj żeby:

  • dodać odpowiednie terminy dostaw w przypadku płatności kartą
  • umieścić informacje o możliwości płatności kartą w widocznym miejscu
  • wyświetlać w pełnych kolorach aktualne znaki firmowe Visa i MasterCard
  • umieścić w swoim serwisie krótką informację o Blue Media oraz o wskazanym przez nas podmiocie obsługującym autoryzację transakcji przy użyciu kart, w której znajdzie się adres internetowy bluemedia.pl oraz adres wskazanego podmiotu.
  • dodać w swoim serwisie Politykę prywatności

Więcej na ten temat znajdziesz w sekcji poświęconej Regulaminowi oraz w sekcji dotyczącej płatności kartą .

Wdrożenie bramki płatności

Stworzyliśmy bramkę płatności Blue Media kierując się jej wszechstronnością, bezpieczeństwem, szerokim zasięgiem i prostotą wdrożenia. Żeby osiągnąć ostatni z wymienionych celów systematycznie budowaliśmy sieć partnerów oferujących nasze płatności online.

Aktualnie wdrożenie bramki płatności może się odbyć na dwa sposoby:

za pośrednictwem konta w systemie (PayBM), kiedy korzystasz z wtyczek:

dzięki integracjom z systemami partnerów:

System PayBM

PayBM to nasz panel transakcyjny, w którym znajdują się wszystkie informacje o sklepie, który korzysta z naszych płatności online i zrealizowanych transakcjach. To tam znajdują się faktury, raporty dotyczące sprzedaży i inne potrzebne dane.

Jeżeli korzystasz z usług integratora, który w wdrożył bramkę płatności Blue Media w swoim systemie i chcesz zyskać dostęp do serwisu PayBM – skontaktuj się z nami za pośrednictwem formularza kontaktowego (w danych kontaktowych podaj adres e-mail, którego użyłeś rejestrując się w systemie integratora).

Jeżeli natomiast korzystasz z wtyczek i chcesz zyskać dostęp do systemu PayBM:

Zarejestruj się za pośrednictwem tego linka

Pamiętaj, żeby podać komplet prawdziwych danych (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail, NIP, adres sklepu internetowego, w którym chcesz podpiąć płatności online) oraz wybrać platformę sprzedażową, z której korzystasz (np. PrestaShop, WooCommerce, itd.) - będziemy ich później używać do komunikacji z Tobą.

Wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj swoje konto klikając w link, który znajdziesz w mailu.

Po kliknięciu w link trafisz na ekran umożliwiający dokończenie weryfikacji. Wprowadź kod SMS, który otrzymałeś od nas na podany przez siebie podczas rejestracji numer telefonu i kliknij 'ZATWIERDŹ'.

Zostaniesz przeniesiony na ekran umożliwiający ustawienie nowego hasła.

Hasło powinno składać się z przynajmniej 3 z 4 kategorii znaków:

  1. 1. minimum 8 znaków,
  2. 2. dużych i małych liter,
  3. 3. cyfr,
  4. 4. znaków specjalnych: !@#$%^.&*(){}[]:;,<>?+_-

Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.

Zalogujesz się tym samym do swojego testowego panelu w serwisie PayBM, który jest dostępny pod tym adresem.

Żeby przejść do trybu produkcyjnego i zacząć pobierać płatności w sklepie internetowym - kliknij niebieski przycisk u góry ekranu:

Po kliknięciu w przycisk trafisz na ekran, który umożliwi Ci uzupełnienie danych niezbędnych do przejścia na tryb produkcyjny. Po wyborze 'statusu prawnego' rozwinie się szczegółowa lista do uzupełnienia.

 

Wypełnij wszystkie pola podając poprawne i prawdziwe dane - tylko w ten sposób będziesz mógł aktywować płatności online. Przeczytaj i zaakceptuj Oświadczenia, Regulamin świadczenia usługi oraz Politykę prywatności. Po przesłaniu formularza zobaczysz taki komunikat.

Ponownie wejdź na swoją skrzynkę pocztową i aktywuj swoje konto klikając w link, który znajdziesz w mailu.

Podobnie jak w przypadku aktywacji konta testowego, teraz również trafisz na ekran umożliwiający dokończenie weryfikacji. Wprowadź nowy kod SMS, który otrzymałeś od nas na podany przez Ciebie numer telefonu i kliknij 'ZATWIERDŹ'.

Zostaniesz wówczas przeniesiony na ekran umożliwiający ustawienie nowego hasła do konta produkcyjnego.

Hasło powinno składać się z przynajmniej 3 z 4 kategorii znaków:

  1. 1. minimum 8 znaków,
  2. 2. dużych i małych liter,
  3. 3. cyfr,
  4. 4. znaków specjalnych: !@#$%^.&*(){}[]:;,<>?+_-

Wprowadź nowe hasło i kliknij 'Zapisz'.

Zalogujesz się tym samym do produkcyjnej wersji panelu w serwisie PayBM, który jest dostępny pod adresem.

Ostatnim krokiem, jakie musisz wykonać żeby aktywować płatności online jest ostateczna weryfikacja Twojego serwisu. Kliknij zielony przycisk a rozpocznie się proces umożliwiający zlecenie przelewu weryfikacyjnego. Szczegóły zostały omówione w dziale Weryfikacja.

Aktywacja płatności z wykorzystaniem wtyczki

Zacznij od pobrania odpowiedniej wtyczki (tutaj znajdziesz wszystkie wtyczki Blue Media)-->. Następnie zaloguj się do panelu administracyjnego w swoim sklepie internetowym i dodaj pobraną wtyczkę. Kolejne kroki mogą się różnić w zależności od tego, z której wtyczki korzystasz, dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje dot. wdrożenia i aktywacji płatności online Blue Media w poszczególnych przypadkach.

Przejdź do instrukcji odnoszącej się do wtyczki, z której korzystasz i postępuj zgodnie z nią, a z pewnością z powodzeniem uruchomisz płatności online w swoim sklepie.

Aktywacja płatności u zintegrowanych partnerów

Przebieg wdrożenia i aktywacji płatności online Blue Media zależy od tego z usług którego partnera korzystasz. Dlatego przygotowaliśmy specjalne instrukcje dot. wdrożenia i aktywacji płatności online Blue Media w poszczególnych przypadkach.

Zobacz instrukcję

Weryfikacja

Weryfikacja jest stałym elementem procesu aktywacji płatności online Blue Media, bez względu na to, czy dokonujesz wdrożenia płatności za pośrednictwem serwisu PayBM (korzystasz z wtyczki) czy w systemie zintegrowanego partnera.

Żeby dokonać weryfikacji należy zlecić przelew weryfikacyjny, korzystając z wybranej przez siebie metody.

weryfikacja

Koszt przelewu weryfikacyjnego zależy m.in. od statusu Twojej działalności oraz od tego czy korzystasz z wtyczki lub usług integratora. Może on wynieść od 1 do max. 99 PLN, może być zwrotny lub nie - szczegóły znajdziesz w tej tabeli.

O czym należy pamiętać zlecając przelew weryfikacyjny?

Zleć przelew z rachunku bankowego podanego podczas rejestracji.

Jeżeli wśród dostępnych metod płatności nie widzisz swojego banku - wybierz opcję "Mam konto w innym banku'. Wówczas system automatycznie wygeneruje dane potrzebne do przelewu weryfikacyjnego i prześle je na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Zobaczysz je również w oknie przeglądarki, skąd możesz je skopiować do schowka (↓). Pamiętaj, żeby nie zmieniać żadnych danych.

Wybierz opcję 'Mam konto w innym banku' również wtedy, gdy chcesz zlecić przelew z konta firmowego. W przeciwnym razie (np. po wyborze 'Płacę z ING') bramka płatności przekieruje Cię do ekranu logowania do bankowości internetowej dla klientów indywidualnych a nie biznesowych.

Ważne: Zanim zlecisz przelew weryfikacyjny, upewnij się, że Twój sklep internetowy jest odpowiednio przygotowany. Tutaj znajdziesz listę rzeczy, o których należy pamiętać.

Jak długo trwa weryfikacja?

Na przeprowadzenie weryfikacji potrzebujemy zazwyczaj do 24 godzin od zaksięgowania płatności.

Po przejściu weryfikacji wyślemy Ci wiadomość na adres e-mail przypisany do konta sklepu (podany przez Ciebie podczas rejestracji), w której poinformujemy Cię o uruchomieniu usługi płatności.